یکی از مهمترین منابع درآمد گوگل تبلیغاتی هستند که در جستجوها به اشکال مختلف نمایش داده می شوند. اگر شما جای گوگل بودید چه ایده های جدیدی برای بالا بردن درآمدتان از این طریق داشتید؟
همزمان با معرفی تعداد زیادی امکانات در کنفرانس توسعه دهندگان 2013، گوگل با ادغام تبلیغات در سیستم محبوب نقشه های خود (Google Maps) شیوه ای جدید برای تبلیغات معرفی کرد. در این سیستم توسعه دهندگان قادر خواهند بود با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر، تبلیغات یا پیشنهاداتی را ارائه دهند. به عنوان مثال اگر در حال قدم زدن یا رانندگی هستید و به یک رستوران نزدیک می شوید، تبلیغات و تخفیف های آن رستوران را مشاهده خواهید کرد.
این روش خلاقانه گوگل سرمایه گذاری هدفمندی برای مصرف کنندگان است و می تواند مورد توجه بسیاری از آن ها قرار گیرد.
در آینده ای نزدیک این امکان جدید برای نسخه های موبایل گوگل مانند اندروید و آی او اس ارائه خواهد شد. به گفته گوگل، سرویس مپز این شرکت در بیش از یک میلیون وب سایت و سرویس استفاده شده اند.
به نظر شما با توجه به امکاناتی که اخیرا توسط گوگل در ارتباط با نقشه های این شرکت ارائه شد، این پتانسیل برای این نوع تبلیغات وجود دارد که به مهمترین منبع درآمد این شرکت بزرگ تبدیل شوند؟
منبع مقاله : نردبان ( انتشار در وبلاگ علی حویزاوی )